Teşekkür açıklaması
TCDD yazısı nedeniyle Hürriyet yazarı Yılmaz Özdil'e teşekkür etti.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), son günlerde,
basın yayın organlarında ve internet medyasında yer alan tartışmaların,
demiryollarının tıpkı Cumhuriyetin ilk yıllarındaki gibi devlet
politikası olarak ele alınmasından ve demiryollarına yatırım
yapılmasından heyecan ve gurur duyan 32 bin demiryolcuyu derinden
üzdüğünü bildirdi.
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, son günlerde, basın yayın organlarında ve internet medyasında yer alan tartışmalarla ilgili açıklama yapılması gereğinin ortaya çıktığı belirtildi.
Açıklamada, demiryolları tarihinin tasnifinin, Osmanlı dönemi, demiryolu yapımının devlet politikası olarak ele alındığı ve demiryolu ağırlıklı ulaşım politikasının izlendiği 1923-1950 dönemi; karayolu ağırlıklı politikaların izlendiği ve demiryollarının ihmal edildiği 1950 sonrası dönem ve demiryollarının yeniden devlet politikası olarak ele alındığı 2003 sonrası dönem olarak yapıldığı ifade edildi.
Ulu Önder Atatürk'ün, “Demiryolları refah ve ümran tevlit eder” sözünün hatırlatıldığı açıklamada, demiryolcuların Atatürk'ü şükranla yad ettikleri ve Atatürk Dönemindeki demiryolu hamlesini yeniden Türk Milletine yaşatmayı ideal hedef olarak gördükleri vurgulandı.
2002-2004 yıllarında, üniversiteler ve ilgili paydaşlarla birlikte Ulaştırma Ana Planı Stratejisi'nin hazırlandığı ifade edilen açıklamada, bu ana plan çerçevesinde demiryollarının yapımı ve geliştirilmesinin “Cumhuriyetin ilk yılları”nda olduğu gibi yeniden devlet politikası olarak ele alındığı belirtildi.
TCDD'nin, yeni yol yapma ve demiryolu taşımacılığını geliştirme yanında, demiryolu alanındaki dünyadaki her yeni teknolojiyi, her yeniliği kendi ülkesinde uygulamayı ve süreç içerisinde bu teknolojileri yerli olarak üretmeyi vazgeçilmez stratejik hedeflerinden biri olarak kabul ettiği ifade edilen açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:
Demiryolu uzunluğumuz 1856'dan bu yana, 1923-1950 arası dahil tek hat üzerinden hesaplanmaktadır. Son zamanlardaki bilgi kirliliği ve tartışmaların seyri; demiryollarının tıpkı Cumhuriyetin ilk yıllarındaki gibi devlet politikası olarak ele alınmasından ve demiryollarına yatırım yapılmasından heyecan ve gurur duyan 32 bin demiryolcuyu derinden üzmektedir.
Bu ülkeye bir karış ray döşeyerek hizmet eden herkese minnet borcumuz olduğu gibi, bu süreçte de hiçbir art ve ön niyet taşımadan, samimi olarak demiryollarına destek veren herkese teşekkür borcumuz vardır. Bir köşe yazarının bugünkü yazısında yer alan 'Mustafa Kemal vizyonuyla, ülkemin kılcal damarlarında bile hızlı trenlerin dolaşmasını isterim' sözlerine de ayrıca teşekkür ederiz.”
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, son günlerde, basın yayın organlarında ve internet medyasında yer alan tartışmalarla ilgili açıklama yapılması gereğinin ortaya çıktığı belirtildi.
Açıklamada, demiryolları tarihinin tasnifinin, Osmanlı dönemi, demiryolu yapımının devlet politikası olarak ele alındığı ve demiryolu ağırlıklı ulaşım politikasının izlendiği 1923-1950 dönemi; karayolu ağırlıklı politikaların izlendiği ve demiryollarının ihmal edildiği 1950 sonrası dönem ve demiryollarının yeniden devlet politikası olarak ele alındığı 2003 sonrası dönem olarak yapıldığı ifade edildi.
Ulu Önder Atatürk'ün, “Demiryolları refah ve ümran tevlit eder” sözünün hatırlatıldığı açıklamada, demiryolcuların Atatürk'ü şükranla yad ettikleri ve Atatürk Dönemindeki demiryolu hamlesini yeniden Türk Milletine yaşatmayı ideal hedef olarak gördükleri vurgulandı.
2002-2004 yıllarında, üniversiteler ve ilgili paydaşlarla birlikte Ulaştırma Ana Planı Stratejisi'nin hazırlandığı ifade edilen açıklamada, bu ana plan çerçevesinde demiryollarının yapımı ve geliştirilmesinin “Cumhuriyetin ilk yılları”nda olduğu gibi yeniden devlet politikası olarak ele alındığı belirtildi.
TCDD'nin, yeni yol yapma ve demiryolu taşımacılığını geliştirme yanında, demiryolu alanındaki dünyadaki her yeni teknolojiyi, her yeniliği kendi ülkesinde uygulamayı ve süreç içerisinde bu teknolojileri yerli olarak üretmeyi vazgeçilmez stratejik hedeflerinden biri olarak kabul ettiği ifade edilen açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:
Demiryolu uzunluğumuz 1856'dan bu yana, 1923-1950 arası dahil tek hat üzerinden hesaplanmaktadır. Son zamanlardaki bilgi kirliliği ve tartışmaların seyri; demiryollarının tıpkı Cumhuriyetin ilk yıllarındaki gibi devlet politikası olarak ele alınmasından ve demiryollarına yatırım yapılmasından heyecan ve gurur duyan 32 bin demiryolcuyu derinden üzmektedir.
Bu ülkeye bir karış ray döşeyerek hizmet eden herkese minnet borcumuz olduğu gibi, bu süreçte de hiçbir art ve ön niyet taşımadan, samimi olarak demiryollarına destek veren herkese teşekkür borcumuz vardır. Bir köşe yazarının bugünkü yazısında yer alan 'Mustafa Kemal vizyonuyla, ülkemin kılcal damarlarında bile hızlı trenlerin dolaşmasını isterim' sözlerine de ayrıca teşekkür ederiz.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder